Danistay Kanunu
İÇİNDEKİLER
Danistay Kanunu
Danıştay Kanunu, Türkiye’de idari yargının en üst düzey mahkemesi olan Danıştay‘ın kuruluşunu, görevlerini, işleyişini ve yetkilerini düzenleyen yasal çerçevedir. Bu kanun, Danıştay’ın organizasyon yapısını, üyelerinin seçimi ve atamalarını, idari davalara bakma yetkisini ve idari kararların yargısal denetimini kapsar. Kanun, Türk hukuk sisteminde hukukun üstünlüğünü sağlama ve idari adaletin uygulanması açısından kritik bir role sahiptir. Danıştay, idare mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz edildiği ve idari işlemlerin hukuka uygunluğunun değerlendirildiği bir yüksek yargı organı olarak işlev görür.
Kuruluş ve Erken Dönem
- Kuruluş Yılı ve Amacı: Danıştay, Osmanlı İmparatorluğu döneminde, modernleşme ve reform hareketlerinin bir parçası olarak 1868 yılında kurulmuştur. Başlangıçta, hükümetin idari kararlarını denetleme ve danışma görevini üstlenmişti.
- İlk Adımlar: Kuruluşunun ilk yıllarında, Danıştay, özellikle idari işlemlerin hukuka uygunluğunu denetlemek ve idari uyuşmazlıkları çözmekle görevlendirilmişti.
Cumhuriyet Dönemi ve Yapısal Değişiklikler
- Cumhuriyetin Kuruluşu: Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasıyla birlikte, Danıştay’ın yapısı ve işlevleri de önemli ölçüde değişti. 1924 Anayasası ile modern bir yargı organı haline getirildi.
- Görev ve Yetkileri: Anayasa ve ilgili yasalarla Danıştay’a idari yargı alanında geniş yetkiler verildi. Bunlar arasında, kamu idaresinin karar ve işlemlerinin yargısal denetimi ön plana çıktı.
Sonraki Gelişmeler ve Modern Dönem
- Yasal Değişiklikler: 20. yüzyıl boyunca ve özellikle 1961 ve 1982 Anayasaları ile Danıştay’ın görevleri ve yapısal özellikleri yeniden şekillendirildi.
- Modern Dönemin Özellikleri: Günümüzde Danıştay, idari kararların yanı sıra, kamu görevlilerinin atama ve görevden alma işlemleri gibi konularda da son kararı veren bir yargı organıdır.
Danıştay’ın Türk Hukuk Sistemine Etkisi
- Hukuk Devleti İlkesinin Korunması: Danıştay, hukukun üstünlüğünü ve idarenin hukuka uygun hareket etmesini sağlayarak Türk hukuk sisteminde merkezi bir role sahiptir.
- Yargısal Bağımsızlık ve Tarafsızlık: Danıştay’ın varlığı, yargısal bağımsızlığın ve tarafsızlığın güçlü bir ifadesi olarak görülür.
Sonuç
Danıştay’ın kuruluşu ve gelişimi, Türkiye’nin hukuki ve idari yapısındaki evrimin bir yansımasıdır. Günümüzde, hukuk devleti ilkesinin korunmasında ve idari adaletin sağlanmasında kritik bir rol oynamaya devam etmektedir. Bu tarihsel süreç, Danıştay’ın Türk hukuk sistemindeki yerini ve önemini daha iyi anlamamıza yardımcı olur.
Danıştay Kanunu’nun Amacı ve İşlevi
Danıştay Kanunu, Türkiye’de idari yargının en üst organı olan Danıştay’ın işleyişi, görevleri ve yetkilerini düzenleyen temel yasal çerçeveyi oluşturur. Danıştay’ın rolü, görevleri ve Türk hukuk sistemi içindeki yerini açıklamak, bu kurumun ülkenin hukuk yapısındaki önemini anlamak açısından hayati öneme sahiptir.
Danıştay’ın Amacı ve Rolü
- Yargısal Gözetim ve Denetim: Danıştay, Türkiye’de idari işlemlerin ve kararların hukuka uygunluğunu denetler. Bu, hukuk devleti ilkesinin bir gereği olarak, idarenin yasalara uygun hareket etmesini sağlama amacı taşır.
- Danışma Fonksiyonu: Bazı durumlarda, Danıştay, hükümete veya diğer devlet organlarına hukuki konularda danışmanlık yapar.
Görevleri ve Yetkileri
- İdari Davaların İncelenmesi: Danıştay, kamu idaresinin kararlarına ve işlemlerine karşı açılan davalara bakar. Bu, kamu hizmetlerinin yürütülmesi sırasında alınan kararların yargısal kontrolünü içerir.
- Temyiz Mahkemesi Olarak İşlev: İdare mahkemelerinin verdiği kararlar, belirli şartlarda Danıştay tarafından temyiz edilebilir. Bu, Danıştay’ın idari yargı sistemi içinde üst düzey bir temyiz mahkemesi olarak işlev görmesini sağlar.
- Norm Denetimi: Danıştay, bazı durumlarda, yönetmelikler gibi alt düzey yasal düzenlemelerin anayasaya ve yasalara uygunluğunu değerlendirir.
Türk Hukuk Sistemi İçindeki Yeri
- Anayasal Statü: Danıştay, Türkiye Anayasası tarafından tanımlanan ve korunan bağımsız bir yargı organıdır. Bu statü, Danıştay’ın yargısal bağımsızlığını ve tarafsızlığını garanti altına alır.
- Hukukun Üstünlüğünün Korunması: Danıştay’ın temel işlevi, idarenin hukuka uygun hareket etmesini sağlayarak hukukun üstünlüğünü korumaktır. Bu, bireylerin haklarının korunması ve kamu yararının gözetilmesi açısından kritiktir.
- İdari Yargının Merkezi: Türk hukuk sisteminde idari yargının en üst organı olarak, Danıştay idari davalara son noktayı koyar ve idare hukukunun gelişimine önemli katkılarda bulunur.
Sonuç olarak, Danıştay Kanunu, Türkiye’de idari yargının işleyişi için esas teşkil eder ve Danıştay’ın Türk hukuk sistemi içindeki merkezi rolünü belirler. Bu kurum, hukuk devleti ilkesinin uygulanması ve kamu yönetiminin hukuka uygunluğunun sağlanmasında hayati bir rol oynar.
Kanun Maddeleri ve İçeriği
Danıştay Kanunu’nun temel maddeleri, bu maddelerin uygulama alanlarını ve etkilerini anlamak, Türkiye’de idari yargı sisteminin nasıl işlediğini ve Danıştay’ın bu sisteme nasıl katkıda bulunduğunu kavramak açısından önemlidir. Ancak, tüm kanun maddelerini detaylandırmak uzun ve karmaşık olabilir, bu yüzden en önemli maddeleri ve özelliklerini genel hatlarıyla özetlemek daha yararlı olacaktır.
Danıştay Kanunu’nun Temel Maddeleri
- Kuruluş ve Yapı: Danıştay’ın kuruluşu, organizasyon yapısı ve üyelerinin nitelikleri gibi temel özelliklerini tanımlar. Bu, Danıştay’ın yargısal bağımsızlığını ve işleyişini temel alır.
- Görev ve Yetkiler: Danıştay’ın idari yargı alanındaki görevleri ve yetkilerini belirtir. İdare mahkemeleri tarafından verilen kararların temyiz edilmesi, idari işlemlerin yargısal denetimi ve hukuka uygunluğunun sağlanması bu maddelerde yer alır.
- İdari İşlemlerin Denetimi: Kamu idaresinin kararlarının ve işlemlerinin hukuka uygunluğunu denetleyen maddeler. Bu, idare hukukunun temel prensiplerini ve Danıştay’ın bu kararları nasıl değerlendireceğini içerir.
- Temyiz İşlemleri: İdare mahkemelerinin verdiği kararların Danıştay tarafından nasıl gözden geçirileceğini düzenler. Bu süreç, hukuki süreçlerin adil ve etkili bir şekilde işlemesini sağlamak için kritik öneme sahiptir.
- Norm Denetimi: Alt düzey yasal düzenlemelerin (yönetmelikler, tüzükler vb.) anayasaya ve yasalara uygunluğunu değerlendiren maddeler. Bu, hukukun üstünlüğünü ve yasaların uyumunu korumak adına önemlidir.
Uygulama Alanları ve Etkileri
- İdari Kararların Denetimi: Kamu idaresinin aldığı kararlar ve uygulamalar, Danıştay tarafından hukuka uygunluk açısından değerlendirilir. Bu, idarenin keyfi veya hukuka aykırı kararlar almasını önler.
- Temyiz Mekanizması: İdare mahkemelerinin kararları, Danıştay tarafından temyiz edilebilir, bu da yargı sürecinde bir üst derece denetim mekanizması sağlar.
- Hukukun Üstünlüğü: Norm denetimi yoluyla, Danıştay alt düzey yasal düzenlemelerin anayasaya ve yasalara uygunluğunu sağlar, böylece hukukun üstünlüğünü korur.
Danıştay Kanunu, Türkiye’de idari yargının temel taşlarından biridir ve bu kurumun işleyişini, yetkilerini ve Türk hukuk sistemi içindeki yerini tanımlar. Bu kanunun maddeleri, hukuk devleti ilkesinin uygulanmasında ve kamu idaresinin hukuka uygun şekilde işlemesinde temel bir rol oynar.
Önemli Kararlar ve Etkileri
Danıştay, Türkiye’de idari yargının en üst organı olarak, birçok önemli karar vermiş ve bu kararlar Türk hukuk sistemi üzerinde derin etkiler bırakmıştır. Bu bölümde, Danıştay tarafından verilen bazı önemli kararları ve bu kararların etkilerini inceleyeceğiz. Belirtmek gerekir ki, burada ele alınanlar sadece örnek teşkil eden kararlardır ve Danıştay’ın geniş yelpazedeki faaliyetlerinin sadece bir kısmını temsil eder.
Önemli Kararlar
- Kamu Personeli Kararları: Danıştay, devlet memurlarının atama, terfi, disiplin işlemleri gibi konularda birçok önemli karar vermiştir. Bu kararlar, kamu personeli yönetiminin şeffaflığı ve adil oluşu açısından önem taşır.
- Çevre ve Şehircilik İlgili Kararlar: Çevresel koruma ve şehircilikle ilgili davalarda verilen kararlar, sürdürülebilir kalkınma ve çevresel adalet konularında kritik rol oynamıştır.
- Eğitim ve Öğretim İlgili Kararlar: Eğitim sistemi ve öğretim metodlarına ilişkin kararlar, eğitim alanındaki politikaların şekillenmesinde etkili olmuştur.
- Vergi ve Mali Konular: Vergi hukuku ve kamu maliyesi ile ilgili kararlar, devletin gelir politikaları ve mali disiplin üzerinde önemli etkiler yaratmıştır.
Kararların Etkileri
- Hukukun Üstünlüğü ve Şeffaflık: Danıştay kararları, idari işlemlerde hukukun üstünlüğünü ve şeffaflığı teşvik eder. Bu, devletin vatandaşlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmesinde önemli bir role sahiptir.
- Politika ve Yönetmeliklerin Yönlenmesi: Özellikle çevre, eğitim ve mali konularda verilen kararlar, ilgili politika ve yönetmeliklerin şekillenmesinde etkili olmuştur. Bu kararlar, yasaların ve yönetmeliklerin halkın ihtiyaçlarına ve anayasal prensiplere uygun olarak uygulanmasını sağlar.
- Yargısal Denetim ve Dengesi: Danıştay’ın kararları, yürütme organının idari kararlarının yargısal denetimini sağlayarak, yasama, yürütme ve yargı arasında bir denge oluşturur.
- Toplumsal Etki ve Farkındalık: Bazı kararlar, toplumsal farkındalığı artırmış ve çeşitli sosyal ve ekonomik konularda kamuoyu tartışmalarını şekillendirmiştir.
Danıştay’ın kararları, Türk hukuk sisteminin işleyişine ve toplumun genel refahına doğrudan etki eden kararlardır. Bu kararlar, Türkiye’nin hukuk devleti olma yolunda ilerlemesinde ve idari adaletin sağlanmasında kilit bir rol oynamaktadır.
Karşılaştırmalı Analiz
Danıştay’ı diğer ülkelerdeki benzer yargı organlarıyla karşılaştırmak, farklı hukuk sistemlerinde idari yargının nasıl işlediğini anlamak için yararlı bir yöntemdir. Bu analizde, Danıştay’ın görevleri, yapısı ve işleyişi ile diğer ülkelerdeki idari yargı organlarının benzer ve farklı yönlerini ele alacağız.
Fransa – Conseil d’État (Devlet Konseyi)
- Kuruluş ve Tarihçe: Fransa’nın Devlet Konseyi, dünyanın en eski idari yargı organlarından biridir ve Danıştay’ın oluşumunda önemli bir model teşkil etmiştir.
- Görev ve Yetkiler: Hem danışma hem de yargısal görevleri yerine getirir, idari kararları denetler ve hükümete hukuki konularda danışmanlık yapar.
- Karşılaştırma: Her iki kurum da idari yargı alanında benzer fonksiyonlara sahiptir, ancak Fransa’nın Devlet Konseyi daha geniş bir danışma rolüne sahiptir.
Almanya – Bundesverwaltungsgericht (Federal İdare Mahkemesi)
- Kuruluş ve Tarihçe: Almanya’nın Federal İdare Mahkemesi, idari yargının en üst düzey mahkemesi olarak görev yapar.
- Görev ve Yetkiler: İdari davalara bakar ve federal hükümetin idari işlemlerinin yargısal denetimini sağlar.
- Karşılaştırma: Almanya’daki sistem, Danıştay’a göre daha federal bir yapıya sahiptir ve eyaletler arası idari uyuşmazlıklara bakma yetkisine sahiptir.
İngiltere – Administrative Court (İdari Mahkeme)
- Kuruluş ve Tarihçe: İngiltere’de idari mahkeme, daha genel bir yargı sisteminin parçası olarak işler ve spesifik bir idari yargı organı yoktur.
- Görev ve Yetkiler: İdari kararları incelemek ve hukuka uygunluklarını değerlendirmekle görevlidir.
- Karşılaştırma: İngiltere’deki sistem, Türkiye’nin aksine, ayrı bir idari yargı organına sahip değildir ve idari davalar genel yargı sistemi içinde ele alınır.
ABD – Administrative Law Judges (İdari Hukuk Yargıçları)
- Kuruluş ve Tarihçe: ABD’de federal idari yargıçlar, çeşitli federal ajanslarda görev yapar ve bu ajansların kararlarını değerlendirir.
- Görev ve Yetkiler: Bu yargıçlar, idari davaları inceleyip karar verir, ancak kararları genellikle yürütme organının bir parçası olan ajanslar tarafından verilir.
- Karşılaştırma: ABD modeli, Türkiye’nin merkezi idari yargı sisteminden farklıdır ve daha çok federal ajansların iç yapılarına entegre edilmiştir.
Sonuç
Karşılaştırmalı analiz, farklı ülkelerin idari yargı sistemlerinin Danıştay’a benzer ve farklı yönlerini ortaya koyar. Bu farklılıklar, her ülkenin hukuk sistemi, idari yapılanması ve tarihsel gelişimine bağlı olarak şekillenir. Danıştay, Türkiye’nin idari yargı sisteminde benzersiz bir yere sahip olmakla birlikte, diğer ülkelerdeki benzer kurumlarla birçok ortak özelliği paylaşır. Bu karşılaştırmalar, idari yargının uluslararası bağlamda nasıl işlediğini ve farklı hukuk sistemlerinde nasıl uyarlandığını anlamamıza yardımcı olur.
Eleştiriler ve Reform Önerileri
Danıştay Kanunu ve Türkiye’nin idari yargı sistemi, çeşitli eleştirilere konu olmuş ve zaman zaman reform ihtiyacı dile getirilmiştir. Bu eleştiriler genellikle yargının bağımsızlığı, etkinliği ve şeffaflığı üzerine yoğunlaşır. İşte bu eleştirilere yönelik bazı ana başlıklar ve muhtemel reform önerileri:
Eleştiriler
- Yargısal Bağımsızlık: Danıştay’ın yargısal bağımsızlığının yeterince sağlanmadığına dair eleştiriler bulunmaktadır. Bu, kararların siyasi etkiler altında alınabileceği endişelerini doğurur.
- Karar Alma Süreçlerinin Uzunluğu: Danıştay’da karar alma süreçlerinin aşırı uzun olması, yargısal etkinliğin azaldığı yönünde eleştirilere neden olur.
- Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik: Karar alma süreçlerinin şeffaf olmaması ve hesap verebilirlik mekanizmalarının yetersizliği, bazen eleştirilen konular arasındadır.
- Norm Denetimi ve İdari Tasarruf Alanı: Danıştay’ın idari tasarrufları fazla sınırladığı ve yürütmenin işleyişine gereğinden fazla müdahale ettiği yönünde eleştiriler bulunabilir.
Reform Önerileri
- Yargısal Bağımsızlığın Güçlendirilmesi: Danıştay üyelerinin seçimi ve atama süreçlerinin daha şeffaf ve bağımsız hale getirilmesi, yargısal bağımsızlığı güçlendirebilir.
- Karar Alma Sürecinin Hızlandırılması: Karar alma süreçlerini hızlandıracak yöntemlerin (örneğin, elektronik dava yönetim sistemleri) geliştirilmesi, yargısal etkinliği artırabilir.
- Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik Mekanizmalarının Artırılması: Karar alma süreçlerinin kamuoyu tarafından daha kolay izlenebilir ve anlaşılır hale getirilmesi, yargı şeffaflığını ve hesap verebilirliğini artırabilir.
- Norm Denetimi ve İdari Tasarruf Alanının Dengelemesi: Danıştay’ın norm denetimi yetkilerinin gözden geçirilmesi ve idari tasarruf alanının korunması, yürütme ve yargı arasındaki dengeyi iyileştirebilir.
- Eğitim ve Uzmanlık Geliştirme: Danıştay üyeleri ve personeli için sürekli eğitim ve uzmanlık geliştirme programlarının uygulanması, kararların kalitesini ve yargısal uzmanlığı artırabilir.
Bu eleştiriler ve reform önerileri, Danıştay’ın daha etkili, adil ve şeffaf bir yargı organı olarak işlev görmesini sağlamayı amaçlar. Her reform önerisi, hem mevcut yargı sistemine entegre edilmesi hem de geniş çaplı hukuki ve toplumsal etkileri açısından dikkatlice değerlendirilmelidir.
Sonuç
Danıştay Kanunu’nun geleceği, potansiyel değişiklikler ve bu değişikliklerin Türk yargı sistemi üzerindeki uzun vadeli etkilerini değerlendirmek, bu önemli yargı organının rolünü ve Türk hukuk sistemine olan katkısını daha iyi anlamak için önemlidir. İşte bu konuda bazı temel değerlendirmeler:
Kanunun Geleceği
- Dinamik Yapı: Danıştay Kanunu, Türkiye’nin değişen hukuki, siyasi ve sosyal gereksinimlerine uyum sağlayabilen dinamik bir yapıya sahiptir. Bu çerçevede, kanunun gelecekteki gelişmeleri bu değişimlere göre şekillenebilir.
- Uluslararası Standartlar: Türkiye’nin uluslararası hukuk ve insan hakları standartlarına uyum süreci, Danıştay Kanunu’nda önemli rol oynayabilir. Bu, kanunun uluslararası normlara daha uyumlu hale getirilmesini gerektirebilir.
Potansiyel Değişiklikler
- Yargısal Bağımsızlık: Yargısal bağımsızlık ve tarafsızlık konularında yapılacak reformlar, Danıştay’ın güvenilirliğini ve etkinliğini artırabilir.
- Karar Alma Süreçlerinin İyileştirilmesi: Karar alma süreçlerinin hızlandırılması ve daha şeffaf hale getirilmesi, kamuoyunun yargıya olan güvenini artırabilir.
- Norm Denetimi ve İdari Tasarruf Alanının Dengelemesi: Norm denetimi yetkilerinin gözden geçirilmesi ve idari tasarruf alanının korunması, yürütme ile yargı arasındaki dengenin sağlanmasına katkıda bulunabilir.
Uzun Vadeli Etkiler
- Hukuk Devleti İlkesinin Güçlenmesi: Danıştay Kanunu’nda yapılacak olası değişiklikler, Türkiye’de hukuk devleti ilkesinin daha da güçlenmesine yardımcı olabilir. Bu, yargısal denetimin etkinliğini ve hukukun üstünlüğünü artırır.
- Toplumsal Güven ve İstikrar: Yargıya olan güvenin artması, toplumsal güven ve istikrara katkıda bulunabilir. Adil ve etkili bir yargı sistemi, toplumun hukuka olan inancını ve devlete olan güvenini artırır.
- Uluslararası İmaj ve İlişkiler: Türkiye’nin uluslararası alanda hukuk devleti olarak algılanması ve uluslararası ilişkilerdeki konumu, yargı reformlarıyla olumlu yönde etkilenebilir.
Sonuç olarak, Danıştay Kanunu ve muhtemel değişiklikleri, Türkiye’nin hukuk sistemini ve toplumun genel yapısını önemli ölçüde etkileyebilir. Bu değişiklikler, hem yargısal bağımsızlık ve etkinlik açısından hem de toplumsal ve uluslararası düzeyde Türkiye’nin konumunu iyileştirebilir. Bu süreçler, dikkatli planlama ve geniş kapsamlı bir diyalog gerektirir ve Türkiye’nin hukuki ve demokratik geleceğine yön verebilir.
Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları
Danıştay Kanunu nedir?
Danıştay Kanunu, Danıştay’ın kuruluşunu, görev ve yetkilerini, işleyişini ve üyelerinin niteliklerini düzenleyen kanundur.
Danıştay Kanunu ne zaman yürürlüğe girdi?
Danıştay Kanunu, 24 Ekim 1925 tarihinde kabul edilmiş ve 29 Ekim 1925 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Danıştay Kanunu’nun amacı nedir?
Danıştay Kanunu’nun amacı, idari yargının bağımsızlığını ve tarafsızlığını sağlamak, idari işlem ve eylemlerin hukuka uygunluğunu denetlemek ve idari uyuşmazlıkları çözmektir.
Danıştay nedir?
Danıştay, idari yargının en üst mahkemesidir.
Danıştay’ın görevleri nelerdir?
Danıştay’ın görevleri şunlardır:
İdari işlem ve eylemlerin hukuka uygunluğunu denetlemek
İdari uyuşmazlıkları çözmek
İdari yargı alanındaki diğer görevleri yerine getirmek
Danıştay’ın üyeleri kimlerdir?
Danıştay’ın üyeleri, Cumhurbaşkanı tarafından seçilen 25 üye ile Adalet Bakanı tarafından seçilen 25 üyeden oluşur.
İdari yargı nedir?
İdari yargı, idari işlem ve eylemlerin hukuka uygunluğunu denetleyen yargı koludur.
İdari yargının görevleri nelerdir?
İdari yargının görevleri şunlardır:
İdari işlem ve eylemlerin hukuka uygunluğunu denetlemek
İdari uyuşmazlıkları çözmek
Yüksek Mahkeme nedir?
Yüksek Mahkeme, Anayasa Mahkemesi, Yargıtay ve Danıştay’dan oluşan yüksek yargı organıdır.
Yüksek Mahkeme’nin görevleri nelerdir?
Yüksek Mahkeme’nin görevleri şunlardır:
Anayasanın yorumunu yapmak
Kanunların anayasaya uygunluğunu denetlemek
İdari yargıda temyiz incelemesi yapmak
Danıştay Üyeliği nedir?
Danıştay Üyeliği, Danıştay’da görev yapan yargıçlık makamıdır.
Danıştay Üyeliği’ne kimler atanabilir?
Danıştay Üyeliği’ne, hukuk alanında en az 15 yıl kıdemi olan kişiler atanabilir.
Danıştay Başkanlığı nedir?
Danıştay Başkanlığı, Danıştay’ın en üst makamıdır.
Danıştay Başkanı’nı kim seçer?
Danıştay Başkanı, Danıştay üyeleri tarafından kendi aralarında seçilir.
Danıştay İdari Dava Daireleri nedir?
Danıştay İdari Dava Daireleri, Danıştay’ın idari davalara bakan dairelerdir
Danıştay İdari Dava Daireleri kaç tanedir?
Danıştay İdari Dava Daireleri, 14 tanedir.
Danıştay Vergi Dava Daireleri nedir?
Danıştay Vergi Dava Daireleri, Danıştay’ın vergi davalarına bakan dairelerdir.
Danıştay Vergi Dava Daireleri kaç tanedir?
Danıştay Vergi Dava Daireleri, 7 tanedir.
Danıştay Uyuşmazlık Mahkemesi nedir?
Danıştay Uyuşmazlık Mahkemesi, Danıştay’ın iki dairesinin arasında çıkan uyuşmazlıkları çözen mahkemedir.
Danıştay Uyuşmazlık Mahkemesi kaç tanedir?
Danıştay Uyuşmazlık Mahkemesi, tek bir mahkemedir.